Lejebetingelser Centrum Serviceudlejning 01/05/2018

Handelsbetingelser

Aftalens indgåelse

  1. Hvis ikke andet er aftalt, betragtes det lejede som udlejet i hele perioden, det forefindes hos kunden. Hvis udlejer ikke modtager det lejede materiale retur rettidigt, kan ekstra leje opkræves. Almindelig lejeperiode er Max 5 dage (week-end fredag til mandag).

  2. Lejeaftalen er indgået, når lejer har bekræftet & godkendt en ordrebekræftelse via mail eller mundtlig.

  3. Ordrebekræftelsen betragtes som modtaget af lejer, hvis ikke lejer senest 3 dage efter lejers afgivelse af ordre meddeler udlejer, at lejer ikke har modtaget ordrebekræftelsen.

Annullering af ordre

  1. Ordren er bindende fra den dag ordrebekræftelse er er modtaget af kunden.

  2. Ved annullering af ordrebekræftelse, senere end 10 dage før levering, betales fuld leje.

  3. Ved annullering af festtelte senere end 20 dage før levering, betales fuld leje.

  4. Reduktion i ordren kan ske indtil 5 dage før levering.

  5. Tillæg kan accepteres indtil 1 dag før levering.

Betaling

  1. Leje eller køb betales senest 8 dage efter modtagelse af faktura.

  2. Småkøb i butikken betales via MobilePay inden udlevering, ingen kontant salg.

  3. En solgt vare tilhører Centrum Serviceudlejning til det fulde beløb er betalt. (Det er kun købevarer i butik eller webshop der købes, alt andet lejes af Centrum Serviceudlejning)

Modtagelse af faktura

  1. Centrum sender fakturaer via E-mail eller EAN tidligt 2 dage inden anvendelses dato.

  2. Skal Centrum Serviceudlejning fremsende faktura til lejer pr. post, opkræves lejer et faktureringsgebyr.

  3. Ved for sen betaling pålægges 2 % i rente pr. påbegyndt måned.

  4. Rykkergebyrer og inkassogebyrer vil blive opkrævet i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning.

  5. Evt. Indbetalt depositum betales ikke retur ved aflysning af arrangementet.

  6. Der kan betales via indbetalingskort eller MobilePay, vi modtager IKKE betalingskort.

  7. Der tages forbehold for prisændringer samt fejl i prislisten.

Anvendelse af det lejede

  1. Såfremt andet ikke er skriftligt aftalt, kan lejer alene gøre brug af det lejede én gang i løbet af lejeperioden.

  2. Det er ikke tilladt lejer, at videreudleje eller udlåne det lejede til andre.

  3. Det påhviler lejer at fremskaffe de nødvendige tilladelser for det lejedes opstilling og drift i henhold til brandlovgivningen eller anden lovgivning.

  4. Lejer forpligter sig til at gennemgå informationer og vejledninger før ibrugtagningen af det lejede.

  5. Brugsanvisninger kan findes på vores hjemmeside www.cese.dk. Såfremt lejer ikke kan finde brugsanvisningerne på Centrum’s hjemmeside, er lejer forpligtet til at kontakte udlejer med henblik på korrekt brug af det lejede.

  6. Det lejede skal stå tørt og må ikke udsættes for regn eller fugt. (Gælder dog ikke telte)

Strømtilslutning

  1. Alle el-apparater på 220 volt er udstyret med jordstik. Hvis jordstik mangler, skal udlejer straks kontaktes, og maskinen må ikke tages i brug.

  2. Fjerner lejer jordstikket, bliver lejer opkrævet et gebyr på kr. 150,00,- pr. stik.

  3. Det er forbudt at skille maskiner ad. Al strøm i forbindelse med tilslutningen af maskiner skal laves af en autoriseret elektriker.

  4. Intet af vores materiel, der bruger strøm, må tilsluttes generator.

Lejers ansvar

  1. Lejer er ansvarlig for enhver hændelig skade, forringelse eller undergang af det lejede, når dette er overgivet til eller leveret hos lejer. Lejer er endvidere ansvarlig for enhver skade, der måtte opstå ved ikke korrekt brug af det lejede, herunder ved ikke korrekt tilslutning af det lejede.

  2. Lejer er ansvarlig for overbelastning af det lejede.

  3. Det påhviler lejer at holde det lejede forsikret mod brand, tyveri og hærværk. Beskadigelse af udstyr frigør ikke lejer for dennes forpligtigelser i henhold til lejeaftalen.

  4. Det lejede erstattes til fuld nyværdi. Såfremt reparation kan udføres, sker dette på udlejers foranstaltning, men for lejers regning.

Levering / afhentning

  1. Udlejer fastsætter den endelige leveringdato 5 dage før brugsdato. Den endelige leveringsdato kan ændres efter meddelelse til lejer. Lejer gøres opmærksom på, at levering kan ske flere dage før brugsdatoen.

  2. Udlejer forbeholder sig ret til at nægte opstilling og levering af det lejede, såfremt dette efter en faglig vurdering må anses for uforsvarligt af hensyn til vind, vejr eller anden form for hindring på det aftalte leveringstidspunkt, samt på det aftalte leveringstidspunkt forventede hindringer i lejeperioden. Nægtes levering i henhold til foranstående, er udlejer ikke ansvarlig for tab, som lejer måtte pådrage sig i denne forbindelse, og lejer frigøres ikke for sin forpligtigelse i henhold til kontrakten. Lejer vil i foranstående tilfælde således blive opkrævet betaling af det fulde beløb.

  3. Udlejers transportpris er baseret på kollektiv transport inkl. aflæsning i stueplan med max 5 meters bæreafstand fra aflæsningsbilen. Etage op/nedbæring, lange gåafstande m.v. er ikke inkl. i den normale transportpris. Et trin udgør en meter.

  4. Leverer udlejer en maskine, som skal bruge strøm, skal strømmen være klar ved levering. Strømudtag skal være tilgængeligt inden for 3 meter fra maskinens opstilling. Såfremt strømudtag ikke er klar ved levering, er udlejer ikke ansvarlig for, at maskinen ikke måtte virke korrekt.

  5. Såfremt kunden selv forestår transporten af det lejede, skal dette ske i lukket bil eller ren og lukket trailer. Såfremt lejer ikke opfylder denne betingelse, kan udlejer nægte udlevering.

  6. Det er lejers pligt at kontroller om alle de bestilte vare også er der. Udlejer efterlevere ikke ved en sådan mangel.

  7. Lejer er ansvarlig for skader opstået i forbindelse med lejers transport af det lejede, herunder for skade opstået i en af lejer bestilt transportørs varetægt.

Returnering

  1. Det lejede skal tilbageleveres i rengjort stand, hvis ikke andet er aftalt.

  2. Er det lejede ikke rengjort, efterfaktureres lejer for for tiden Centrum Serviceudlejning skal bruge på at rengøre det lejede, Faktureres med Kr. 495,- pr. Time, dog minimum for 1 times arbejde. Retur bedømmelsen afgøres ene og alene af udlejer.

  3. Hvis udlejer ikke modtager det udlejede materiale retur rettidigt, opkræves lejer ekstra leje i perioden.

  4. Såfremt det lejede ikke leveres tilbage til udlejer, er lejer forpligtet til at erstatte dette til fuld nyværdi. For sent tilbageleverede leje genstande krediteres alene i udlejers erstatningskrav inden for 10 dage fra den aftalte returnerings dato. Herefter er udlejer ikke forpligtet til at kreditere for lejers tilbagelevering.

  5. Lejer har ikke tilbageholdelsesret i det lejede for noget krav, lejer måtte have på udlejer.

Reklamation

  1. Alt lejet udstyr fra Centrum Serviceudlejning, leveres uden fejl og mangler samt i pæn og rengjort stand. Såfremt lejer ikke mener, at udstyret ikke lever op til ovennævnte betingelser, skal lejer reklamere ved modtagelsen og senest inden ibrugtagning af det lejede.

  2. Ved weekendleje skal udlejer have modtaget lejer reklamation senest fredag kl. 14.00, såfremt lejer fremsætter krav om efterlevering eller omlevering.

  3. Hvis lejer ikke, inden brugen af det lejede, har gjort udlejer opmærksom på fejl og mangler, betragtes materialet som modtaget i fejlfri stand. Reklamationer efter brugen af det lejede anerkendes ikke.

  4. Lejer opfordres til at undersøge det lejede herunder foretage en optælling, idet indsigelser vedrørende antallet af genstande, som lejer har lejet, ikke anerkendes efter lejers brug.

  5. I tilfælde af fejl eller mangler kan udlejer ikke gøres ansvarlig for et større beløb, end hvad der svarer til den aftalte leje.

  6. Returnerer lejer, ved tilbagelevering af det lejede, effekter som tilhører lejer eller dennes brugere, opbevarer udlejer dette på lager i 20 dage efter tilbagelevering.

  7. Effekterne kan afhentes på udlejers adresse. Fremsendelse til lejer sker efter fremsat ønske og mod betaling af porto og emballage. Evt. tvister mellem parter afgøres i udlejers retskreds.

Erstatning af ødelagte varer

  1. Lejer er forpligtet til at erstatte alle ødelagte vare, som er gået i stykker grundet forkert eller uhensigtsmæssig anvendelse.

  2. Lejer er forpligtet til at erstatte forsvundne eller stjålne vare.

  3. Alle varer erstattes til fuld pris.

  4. Pris eksempler: Tallerken (20 kr. pr stk.) Glas (15 kr. pr. stk.) Bestik (15 kr. pr. del) Telt side 1 fag (1.350 kr. pr. stk.)

  5. Ødelagte telte erstattes til fuld pris af lejer, telte der er blevet skadet enten grundet hærværk eller uheld, erstattes til fuld pris. Derfor er det meget vigtigt at i ikke klistre eller skriver noget på teltdugen, da det oftest ikke kan komme af igen. Pas også på i ikke rammer dugen med jeres plæneklipper. Hvis i har robot plæneklipper slukkes denne ned af lejer, inden teltet opstilles. 

 

Særlige betingelser:

 

Stole og stole

  1. Stole og borde returneres i rengjort stand, hvis ikke andet er aftalt. Stole uden polstring rengøres på sæder for diverse pletter og benene tørres af. Stole med polstring rengøres på sæder for diverse pletter og benene tørres af. Udlejer sørger for rengøring af mindre rødvinspletter og lignende på stole med polstring.

  2. Hvis polstringen er ødelagt, herunder som følge af brandmærker, madrester og lignende, opkræver udlejer, lejer for et nyt betræk.

  3. Fyrfadslys må ikke stå direkte på bordene. Det er forbudt at anvende klammer, tegnestifter, søm og lignende på bordene. Tape skal fjernes inden tilbagelevering. Ved brug af farvet bordpapir skal der lægges plastik mellem bordet og bordpapiret, så bordet ikke tager farve.

  4. Returnerer lejer ikke stole og borde i rengjort stand, opkræves lejer et rengøringsgebyr på samtlige stole. Faktureres med Kr. 495,- pr. Time, dog minimum for 1 times arbejde.

  5. Centrum Serviceudlejning er ikke ansvarlig for skader, som stole og borde måtte have forårsaget på lejers gulve.

  6. Lejer er forpligtet til at tjekke om alle stole og borde har plast dutter monteret på benene inden anvendelse.

Serviceudlejning

  1. Lejer skal optælle service før brug. Reklamation over manglende service skal ske til udlejer før brugen af servicen, også selvom eventuelt manglende genstande kan undværes. Lejer vil blive opkrævet for manglende service ved aflevering. Reklamation efter brug anerkendes ikke.

  2. Servicen leveres tilbage i de medfølgende bakker og glas med skænke hullet opad. Det lejede service skal være pakket ned i de dertil hørende kasser/vogne inden afhentningen.

Bestilt med opvask (Tillæg på 1 kr. Pr. del)

  1. Alle madrester skal skrabes af servicen inden returnering.

  2. Glas og kander skal være tømt for alt væske.

  3. Alt service returneres i medfølgende kasser, glas med skænke hullet opad.

Bestilt uden opvask (Kunden opvasker selv)

  1. Alt service afskylles inden opvask.

  2. Alt service skal op vaskes i mindst 60 grader.

  3. Alt service aftørres med rene fnugfrie viskestykker efter opvasken.

  4. Alt service returneres i medfølgende kasser.

  5. Bemærk: Er servicen ikke ordentlig rengjort, faktureres lejer 1 kr. Pr. del for opvask.

Lysestager

  1. Lejer rengør lystestagerne. Lysestager må kun rengøres i varmt rindende vand. Det er forbudt at bruge diverse svampe, skurebørster, knive osv. til rengøring af lysestagerne.

  2. Bærer lysestagerne ved returnering præg af hårdhændet rengøring, vil lejer blive efterfaktureret for den fulde nyværdi af effekten.

Fadølsanlæg & Slushicemaskiner

  1. Der må aldrig anvendes andet øl end det vi leverer fra Royal Unibrew, anlæg må aldrig adskilles. Hvis dette ikke overholdes, faktureres i mindst 800,00 kr. i erstatning for ekstraordinære rengøring.

  2. ​Fadølsanlægget returneres i rengjort stand. Som kunde må man ikke selv afhente fadølsanlæg & slushice maskine hos os. Centrum leverer altid fadølsanlæg & slushice maskiner, for at sikre at anlæggene ikke bliver skadet under transport.

  3. ​Slushice maskiner skylles igennem med rent lunken vand efter brug. Alt ydre aftørres med fugtig klud efter brug. Vi adskiller & desinficerer selv slushice anlæg og fadølsanlæg, når de kommer retur fra leje.

 

Festtelte

  1. Udlejer leverer og opstiller teltet. Alle telte er certificeret efter gældende lovgivning.

  2. Husk at læse ”tekniske forskrifter for forsamlingstelte over 50 kvadratmeter” link findes på www.cese.dk.

  3. Der skal være fri adgang til at køre bilen direkte til opstillingsstedet. Er der ikke fri adgang for bilen, pålægges et ekstra transportgebyr. Udlejer er ikke ansvarlig for eventuel forsinkelse som følge heraf.

  4. Lejer anviser stedet, hvor teltet skal stå, evt. Ved opmærkning med havestole eller lignende, ved hvert telt hjørne.

  5. Er lejer ikke til stede, opstilles teltet med placering i henhold til udlejers vurdering.

  6. Pladsen skal være ryddet for diverse ting og være klar til opstilling af teltet. Således skal hunde efterladenskaber og lignende være fjernet før opstilling.

  7. Teltet skal kunne fastgøres til underlaget med pløkke, så udlejer har ingen ansvar for evt. skader på strømførende kabler gas- vandledning, telefon, lyslederkabel eller andet der måtte være nedgravet. pløkker kan være op til 90 cm lange. Evt. reetablering af asfalt eller flisebelægning, græsarealer mv. påhviler alene lejer. Hvis der skal bruges betonklodser til fortøjning af teltet, bliver lejer faktureret særskilt herfor og lejer forpligter sig til at efterse alle båndstrammer 2 gange om dagen og evt. stramme disse om nødvendig.

  8. Teltet må ikke flyttes, og siderne må ikke tages af grundet sikkerhed. Dørene skal ligeledes være lynet ned og lukket når teltet forlades.

  9. Teltet leveres med halvdelen som vinduer og halvdelen som hvide sider. Ekstra vinduer kan lejes. Der må ikke grilles eller laves mad i teltet.

  10. Tape og andet, må aldrig på sættes teltdugen.

  11. Flag og andet papir, som kan smitte af, må ikke hænges, så det rører ved teltdugen.

  12. Der må ikke anvendes åben ild eller fyrværkeri i eller i nærheden af teltet.

  13. Elpære og andre varme kilder må ikke røre ved telt dugen.

  14. Udlejer kan ikke gøres ansvarlig for skade på ting, som måtte stå i eller omkring teltet ved nedtagning.

  15. Hvis udlejer skal bærer teltdele igennem hus, garage og lignende. er udlejer ikke ansvarlig for evt. skrammer og skader på ejendom og inventar.

  16. Hvis et telt skal bæres op af trappetrin, faktureres lejer kr. 150,- pr. Trappetrin i håndterings gebyr.

Gulve

  1. Underlaget skal være jævnt og plant, da vores plast rullegulv følger terrænet.

  2. Underlaget opklodses ikke af udlejer og følger derfor underlaget.

  3. Udlejer kan ikke gøres ansvarlig for kvaliteten af det færdig gulv.

  4. Gulvet kan ikke forventes at være rent ved levering. Lejer må selv sørge for rengøring af gulvet før brug, hvis dette anses for nødvendigt.

  5. Alle gulve er udført i sort eller grå plast. Gulve må ikke adskilles af kunden.

  6. Hvis i har spørgsmål, er i altid velkommen til at kontakte os.

 

Med venlig hilsen

Centrum Serviceudlejning

Bollervej 131

DK-8700 Horsens

 

Tlf.: 75 62 24 80

Mail: info@cese.dk

Telefontider:

Åbningstider butik

Mandag til Fredag: 08:00 til 17:00

Telefon: 75 62 24 80

Mail: info@cese.dk

trustpilot White.png

Mandag: 08:00 til 17:00

Onsdag: 08:00 til 14:00

Fredag: 08:00 til 17:00